Nl - Fr - Eng – Deu….

vrijdag 30 april 2021

Nieuwe schoolbibliotheek in het GO! Atheneum Diksmuide

Het GO! Atheneum Diksmuide opende na de paasvakantie een eigen bibliotheek waarin meer dan 900 boeken komen te staan. Hopelijk nemen de leerlingen hierdoor sneller eens een boek ter hand en wordt het leesplezier ook bevorderd.
We stelden enkele vragen aan de initiatiefnemer Goran Lowie, jonge en ambitieuze leerkracht, tevens oud-leerling van het Atheneum.

Goran Lowie aan het werk in ‘zijn’ bib


 
Zo, een eigen schoolbibliotheek. Vanwaar het idee om die op te starten?
We merkten dat kinderen toch wel heel weinig lezen. De verschillende taalleerkrachten hadden wel hun eigen klasbibliotheekje, maar het werd tijd om de stap te nemen om een bibliotheek op te starten op schoolniveau. De beslissing werd dan aanvankelijk gemaakt om een bibliotheek te organiseren in de studiezaal, maar uiteindelijk werd ook de digitale stap gemaakt met behulp van een bib-website.
 
Hoe is de bib dan tot stand gekomen?
We plunderden de boekenkasten, maakten een selectie uit oud materiaal, deden een oproep bij collega’s om boeken te schenken, en kochten ook nieuwe boeken. Die aankopen worden gebaseerd op leeslijsten voor leerlingen van het secundair, maar ook op input van de leerlingen zelf.
 
Je sprak over een digitale stap, wat houdt dat dan in?
De catalogus van de website is volledig te raadplegen op de bib-site. Leerlingen krijgen een eigen account waarmee ze boeken kunnen reserveren. Ze kunnen ook zoeken op specifieke genres, kenmerken, auteur en op aanraders per graad. Op deze manier krijgen we meteen een echte bibliotheek van de 21ste eeuw. Doordat we dit digitaal systeem hebben, kunnen ook leerlingen van de andere campus meegenieten van de bib.
 
Worden er verder nog stappen gemaakt om leesplezier te bevorderen?
Zeker. Elke maand zullen de leerlingen ook enkele leestips krijgen waardoor specifieke werken in de kijker worden gezet. Ze krijgen de keuze uit een divers aantal boeken, schrijvers, thema’s en genres. Op deze manier is er voor elk wat wils! 
(PVG)




zaterdag 17 april 2021

Slagerij-traiteur Finesse valt in de prijzen op internationale drankenwedstrijd te Londen

Oud-leerlingen Slagers-traiteursschool – Diksmuide in de kijker…

Cris Algoedt en Katty Bultynck die eind 2019 hun huisgemaakte Limoncello op de markt brachten onder de merknaam Belgian, hebben met hun assortiment drie zilveren medailles gewonnen op de London Spirits Competition. Dat is een mooie erkenning binnen de wereldwijde drankenindustrie. 



Cris en zijn echtgenote Katty, oud-leerlingen van de Slagers-traiteursschool – Diksmuide
 runnen een eigen slagerij-traiteur Finesse in Zwevezele. Eind 2019 starten ze met hun huisbereide limoncello te commercialiseren onder de merknaam Belgian. “Die limoncello maakte ik al langer voor eigen gebruik, maar op aanraden van vrienden hebben we besloten om die ook te verdelen onder de merknaam Belgian. In het begin verkochten we de limoncello enkel in onze slagerij, maar heel snel werd het netwerk uitgebreid. Het resultaat heeft onze verwachtin­gen ver overtrof­fen. Zeker als je weet dat we het met onze limoncello ook moesten opnemen tegen Italiaanse inzendin­gen”, aldus de fiere Cris.

De limoncello viel in de smaak te vallen bij de consumenten en in 2020 werd het assortiment uitgebreid met een arancello (op basis van sinaasappels) en een pomocello (op basis van pompelmoes). Alle drie de digestiefjes stuurde Cris op naar Londen en alle drie wonnen ze een zilveren medaille. “Het was de eerste keer dat we aan een wedstrijd deelnamen. We waren eigenlijk vooral benieuwd hoe onze drank zou scoren in vergelijking met de rest van de wereld en zeker tegenover de Italiaanse inzendingen… het land van de limoncello. Het resultaat heeft onze verwachtingen ver overtroffen. We zijn heel blij met de bevestiging en zullen op de ingeslagen weg verder blijven gaan", gaat Cris verder. “In tegenstelling tot andere wedstrijden voor sterke dranken, waar distillatievermogen en technische expertise een grote rol spelen, draait het in Londen vooral om de smaak en de drinkbaarheid. De London Spirits Competition beloont de dranken die de consumenten eigenlijk ook echt willen kopen. De score van 88 % voor kwaliteit bevestigt bovendien onze keuze voor artisanaal fabriceren”, zegt Cris

Het assortiment werd in 2020 uitgebreid met een pomocello en een arancello

De producten van Belgian zijn ondertussen bij verschillende verdelers in Vlaanderen terug te vinden. De drank is niet te verkrijgen in de supermarkt. Wie de drie awardwinnende lekkernijen eens wil proeven kan via de webshop www.genietmetmate.be een geschenkverpakking kopen met daarin van elke soort een flesje van 350 milliliter.

Proficiat en verder veel succes!

Bron: HLN

Redactie: Bertrand Vande Ginste - https://sites.google.com/site/foodconsultplus/

 

donderdag 1 april 2021

DOE MEE… vakwedstrijd… HEB JIJ DE MOOISTE VLEESTOOG VAN 2021?

Ben jij uitbater van een slagerij/speciaalzaak en heb je een ruim assortiment lokaal geproduceerd vlees? Slaag je erin om het vlees en de vleeswaren mooi te doen opvallen? Hecht je belang aan de creatieve inrichting van je vleestoog? Heb je oog voor topkwaliteit en winkelbeleving?

Dan maak jij kans om de titel van Mooiste Vleestoog 2021 te winnen. Schrijf je in tot en met 6 april en ga lopen met de eer én een mooie prijzenpot!

 

DANKJEWEL VOOR JE INSPANNINGEN!

Dagelijks lever jij met je zaak inspanningen om verse, lokale producten in de kijker te zetten. Je hebt een passie voor producten van bij ons en je weet als geen ander dat een uitnodigende verstoog het beste lokmiddel is voor je zaak. Door producten van bij ons in de kijker te zetten, speel je bovendien in op de groeiende vraag naar lokale producten. Ook tijdens de moeilijke coronatijden weten jouw klanten dat ze steeds op jouw zaak kunnen rekenen voor een ruim aanbod aan vers, kwalitatief vlees van bij ons. Om jou hiervoor te belonen en ter promotie van Belgisch runden varkensvlees, organiseert VLAM de wedstrijd “de Mooiste Vleestoog”.

WIE KAN MEEDOEN?

De wedstrijd staat open voor alle zelfstandige slagers en speciaalzaken met een vleestoog die trots zijn op hun vleesassortiment. Extra punten zijn weggelegd voor de togen waarin producten creatief gepresenteerd worden, voor een  klantvriendelijke bediening en voor verantwoordelijken die uitblinken in productkennis.

WAT KAN JE WINNEN?

Als winnaar ontvang je een cheque van €1.000 voor de aankoop van Belgisch rund en varkensvlees, heel wat media-aandacht en nog andere leuke prijzen.

 HOE INSCHRIJVEN?

Je kan je inschrijven tot en met dinsdag 6 april. Na een eerste selectie op basis van de ontvangen kandidaturen, volgt er een bezoek van mystery shoppers die bepalen wie een plaatsje krijgt in de finale. Een jury bezoekt de finalisten en kiest de uiteindelijke winnaar. De winnaar van de Mooiste Vleestoog 2021 wordt in de bloemetjes gezet in hun zaak, onder de aandacht van lokale pers.

Schrijf je in voor woensdag 7 april 2021 en wie weet sleep jij de titel van Mooiste Vleestoog 2021 in de wacht!

Je kan je bovendien ook inschrijven voor de wedstrijdcategorieën Mooiste Kaastoog en Groentevakman.

 

Meer info en voorwaarden op

www.mooistevleestoog.be

 

Redactie: Bertrand Vande Ginste - https://sites.google.com/site/foodconsultplus/

 

donderdag 18 maart 2021

Bestel nu! .... ‘HOE BEREID IK VLEES’ 2de druk

‘HOE BEREID IK VLEES’ 2de druk (NL – Fr) … is er


Uitgeverij mjPublishing in samenwerking met ‘De Landsbond der Beenhouwers, Spekslagers en Traiteurs van België’, ‘VLAM’ en ‘Lekker van bij ons’ starten met een exclusieve verkoopactie via de beenhouwer-traiteur!


Vanaf nu tot einde voorraad kan u de toonbankdisplay bestellen waarin 10 exemplaren zitten van 
deze vernieuwde, trendy uitgave Hoe bereid ik vlees 2de druk.

Deze leesbare bijbel over vers vlees en fijne vleeswaren, vleesbereidingstechnieken en recepturen is een gewijzigde heruitgave van de eerste druk in 2009, een bewijs dat Hoe bereid ik vlees nog steeds gesmaakt wordt en dat jong en oud wil weten welke basisbereidingstechniek toegepast kan worden op elke soort vers vlees.

In deze 2de druk worden ook thema’s als voedingswaarde en gezondheid, duurzaamheid in de vleessector, foodpairing® en kwaliteit en voedselveiligheid in de sector toegelicht.

Praktisch:

Hoe bereid ik vlees 2de druk wordt exclusief verdeeld via de beenhouwer-traiteur en dit zolang de voorraad strekt.

Als beenhouwer-traiteur kan u dit handige vleesboek bestellen om te verkopen aan de klanten voor € 9,95 per exemplaar. U bestelt steeds per 10 exemplaren die mooi verpakt zitten in een toonbankdisplay. 

In elke display zal tevens een nieuwe bestelbon toegevoegd worden zodat u tijdig kan bijbestellen en dit zolang de voorraad strekt. U betaalt per display van 10 exemplaren (verzendkosten en btw inbegrepen) € 88,50 op het rekeningnummer van mjPublishing (verdeler van de boeken). Vooraf betalen is verplicht!

Na ontvangst van de betaling wordt de bestelling verzonden.

Al deze info staat ook op de bestelbon die tevens in het magazine ‘De Belgische Beenhouwerij” afgedrukt of digitaal (klik hier)

Aarzel niet en bestel vandaag nog uw toonbankdisplay bij carine.vos@landsbond-beenhouwers.be.  Vul bestelbon volledig in zodat mjPublishing zowel uw leveringsadres als facturatieadres meteen ontvangt.

U kan de bestelbon ook faxen naar 02/736.64.93 t.a.v. Carine Vos.s.











dinsdag 16 maart 2021

Op studiebezoek bij Natuurdarmen familiebedrijf Van Der Jeugt - Lokeren

In het kader van het vakartikel WORSTEN IN NATUURDARM… Succes verzekerd’ voor het vakartikel  ‘De Belgische Beenhouwerij’ (Nl – Fr), editie maart waren de leden van de technische dienst van de Landsbond der Beenhouwers, Spekslagers en Traiteurs van België(*)  te gast bij Luc Van der Jeugt en Johan Verniers samen met zijn echtgenote Ann Van der Jeugt.

VAN DER JEUGT (VDJ) EEN FAMILIEBEDRIJF MET EEN LANGE TRADITIE…

Sinds kort na Wereldoorlog II is de familie Van der Jeugt (VDJ) gepokt en gemazeld in de verwerking van natuurdarmen.

In de loop der jaren is de markt voor VDJ steeds internationaler geworden. 

Natuurdarmen werden lang lokaal geproduceerd, verwerkt, gesorteerd en geleverd. Maar al in de zeventiger jaren werd een deel van de productie in landen als Tunesië of Portugal gehuisvest. In de jaren negentig weken we uit naar Polen en sinds 2010 werken we ook met Chinese partners om onze onafhankelijkheid en kwaliteitscontrole te bewaren.

Het sorteren en de distributie bleven lange tijd in het landelijke Daknam (thuishaven van VDJ), maar in het zog van de professionalisering en schaalvergroting in de sector werd in 1995 een gloednieuw distributiecentrum opgezet op het industrieterrein van de Waaslandlaan te Lokeren.

Al deze veranderingen wijzigden echter niets aan het uitgangspunt: natuurdarmen zijn een puur natuurproduct. De kennis van dat product is essentieel en de zaak ging over van vader op zoon op dochter en schoonzoon. De opgedane kennis bleef in het bedrijf, net als de familiale aanpak van de dienstverlening, om de klant met kennis en ervaring bij te staan om de beste oplossing te vinden.

Tegelijk werd de groei en de wereldwijde expansie, de rationele bedrijfsvoering en de vragen van de markt gekoppeld aan die ambachtelijke aanpak. Dat is wat VDJ wil blijven doen.





VAN DER JEUGT IS GESPECIALISEERD IN DE BEHANDELING VAN NATUURDARMEN

“We kunnen niet voorspellen hoe de darm van het dier zal zijn. Maar wat we als darmen in onze verpakkingen aantreffen weten we zeker, want op de verpakking staan ​​altijd het kaliber, de kwaliteit en de lengte aangegeven. Het reinigen en sorteren van natuurdarmen is een vak, een vak waarin ervaring en precisie centraal staan en van het grootste belang zijn. Een natuurdarm komt immers niet uit een machine. Het is een product dat van nature is gegroeid en verschillende kalibers (diameters), lengtes en eigenschappen heeft.
Onze kunst is om de natuurlijke darmen schoon te maken en te sorteren om een ​​product bruikbaar te maken voor een professionele worstmaker. Met ervaring en techniek ontwikkeld over drie generaties, leveren we altijd betrouwbare producten van de juiste maat en lengte. De reputatie van Van der Jeugt op het gebied van natuurdarmen, voor compromisloze kwaliteit en productgarantie, maakt ons uw beste leverancier””, zegt Managing Director Johan Verniers.


WIE MET DE NATUUR WERKT… MOET EEN VAKMAN ZIJN
VDJ steunt op vakmanschap en de natuur

Johan Verniers weet waarom er nog een plaats is voor een familiebedrijf met zoveel ervaring: "Een varken, een rund of een schaap levert niet zomaar industrieel afgemeten darmen af: er zitten kleine gaatjes in (sprinklers), er zitten golven in de structuur, hier en daar is de darmwand wat poreuzer, er zijn natuurlijke kleurschakeringen … Hoe je het ook bekijkt: een darm blijft een natuurproduct en dieren zijn geen robots die netjes op maat gemaakte darmen produceren. Ondanks het feit dat onze tak van de vleesindustrie ook geïndustrialiseerd is en we onze producten in containers over de hele wereld vervoeren, blijft het mensenwerk. Het zijn mensenhanden en mensenogen die het werk moeten doen. Het zijn die mensen en die ogen die moeten inschatten waar de sterktes en zwaktes van elke darm zitten, die meten en weten welke darm bij welke worst hoort.
Daarom is dit een stiel, een vak, een kunst. Waar je ook een deel van je productie uitbesteedt, het blijft het oog van de kenner die het verschil maakt tussen een betrouwbaar en een doorsnee pak natuurdarm. Het verschil is de ervaring, die ons in staat stelt om aan een doorgedreven kwaliteitscontrole te doen bij het sorteren, iets waar grotere bedrijven door hun industriële schaal vaak niet toe kunnen komen. En het stelt ons ook in staat om ook het ecologisch aspect streng in de gaten te houden. Onze slogan: The Craft Of Eco Casings. Daar zit alles in: het vakmanschap en de natuur zijn onze bondgenoten.


Het volledig vakartikel kunt u lezen in ‘De Belgische Beenhouwerij’ & ‘La Boucherie Belge’ – editie maart


Info

VDJ – Van der Jeugt

Waaslandlaan 8B

9160 Lokeren, België

Tel. +32 (0)9 348 16 20

info@vanderjeugt.eu 

www.vanderjeugt.eu

(*) Leden van de BB Technische Dienst: 

Em. Prof. dr. ir. Hubert Paelinck- KU Leuven / Norbert Van Speybroek – adviseur / Bertrand Vande Ginste-  Ere Vakleraar Slagers-Traiteursschool Diksmuide


Redactie: Bertrand Vande Ginste -  https://sites.google.com/site/foodconsultplus/

donderdag 11 maart 2021

Commandez maintenant!... ‘COMMENT PRÉPARER LA VIANDE’ 2e édition

Nous lançons en effet une action de vente exclusive par l’intermédiaire du boucher-traiteur !

 
Dès maintenant et jusqu’à épuisement du stock, vous pouvez commander le présentoir de comptoir contenant 10 exemplaires du nouvel ouvrage tendance Comment préparer la viande 2e édition.




 
Cette bible – facile à lire – consacrée à la viande fraîche et à la charcuterie fine, aux techniques et aux recettes de préparation de la viande, est une refonte de la première édition de 2009, une preuve que « Comment préparer la viande » est un ouvrage toujours apprécié aujourd’hui et que tout le monde veut savoir quelle technique de préparation de base appliquer à quelle sorte de viande.
 
Cette 2e édition aborde aussi des thèmes comme la valeur nutritive et la santé, la durabilité dans le secteur de la viande, le foodpairing® ainsi que la qualité et la sécurité alimentaire dans le secteur.
 
En pratique :
 
Comment préparer la viande 2e édition est distribué exclusivement par l’intermédiaire du boucher-traiteur, et ce jusqu’à épuisement du stock.
 
En tant que boucher-traiteur, vous pouvez commander ce guide pratique sur la viande pour le vendre à vos clients au prix de 9,95 € l’exemplaire. L’ouvrage se commande toujours par 10 exemplaires, superbement mis en valeur dans un présentoir de comptoir. Un nouveau bon de commande sera d’ailleurs joint dans chaque présentoir, de manière à ce que vous puissiez recommander des livres en temps voulu, et ce jusqu’à épuisement du stock. Par présentoir de 10 exemplaires, vous payez 88,50 € (TVA et frais d’expédition compris) sur le numéro de compte de mjPublishing (distributeur des livres). Il est obligatoire de payer d’abord ! La commande est envoyée après réception du paiement.

Bon de commande d’exemplaires supplémentaires du livre: COMMENT PRÉPARER LA VIANDE – 2ième édition (cliquer ici)


N’hésitez pas à commander dès aujourd’hui votre présentoir de comptoir à 

carine.vos@federation-bouchers.be 

Complétez entièrement le bon de commande, de manière à ce que mjPublishing reçoive directement à la fois votre adresse de livraison et votre adresse de facturation. Vous pouvez aussi faxer le bon de commande au 02/736 64 93, à l’attention de Carine Vos.












vrijdag 19 februari 2021

Antivlees-verhaallijn in Familie kost VTM 25.000 euro

 Een gesponsorde verhaallijn over dierenwelzijn in de dagelijkse soap Familie, levert VTM een behoorlijk gepeperde factuur op. Die verhaallijn was er gekomen op vraag van GAIA die VTM daarvoor ook betaalde. De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) oordeelt dat deze overeenkomst een aantasting inhoudt van de verantwoordelijkheid en redactionele onafhankelijke van DPG Media, de eigenaar van VTM, en legt daarom een boete op van 25.000 euro.

De Vlaamse Regulator voor de Media is de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media. In die hoedanigheid controleert het onder meer of de Vlaamse media zich houden aan de reclameregels. De VRM kan ambtshalve een procedure opstarten wanneer het denkt dat bepaalde regels overtreden zijn, maar het kan dit ook doen op basis van een klacht. Zij kan daarbij een waarschuwing geven, maar ook een geldboete tot 125.000 euro opleggen.

 

Een gesponsord script over dierenwelzijn op de dagelijkse soap “Familie” leverde VTM een vrij grote boete op. Dit verhaal werd geproduceerd in opdracht van GAIA, die ook VTM betaalde. De Vlaamse Reguleringsinstantie voor de Media (VRM) oordeelde dat deze regeling de redactionele onafhankelijkheid van DPG Media, de eigenaar van VTM, heeft geschonden. Vandaar de boete!


Pleidooi voor veganisme

In september vorig jaar zond de populaire VTM-soap een verhaallijn uit over veganisme.

Eén van de personages in de soap, zelf een veganist, hield daarbij een vurig pleidooi voor veganisme en de bijhorende voordelen voor het dierenwelzijn en de gezondheid. Bij de aftiteling van Familie, goed voor 800.000 kijkers per dag, zat een expliciete verwijzing naar GAIA dat meewerkte (en betaalde) aan de totstandkoming van de aflevering.

Boerenbond vond het opmerkelijk dat een belangengroep als GAIA, tegen betaling, een vurig pleidooi geeft over dierenwelzijn en een bepaalde levensstijl promoot als zijnde beter of gezonder en liet dit ook weten aan VTM. Deze interne communicatie werd echter gelekt naar de media en dat zorgde voor heel wat verontwaardigde reacties op de “kortzichtigheid” van Boerenbond. De landbouworganisatie was niet te spreken over de manier waarop een interne conversatie werd uitvergroot tot een karikatuur.

GAIA en DPG Media zeiden niet te snappen wat het probleem was. “Wij adverteren al langer bij DPG Media. We vroegen of er geen andere mogelijkheden waren om onze campagne in de kijker te zetten en toen kwam het idee om samen te werken bij enkele afleveringen van Familie. Wij maken gewoon gebruik van die mogelijkheid, zoals ook andere organisaties doen”, zei Ann De Greef van GAIA toen.

 

VTM liet op zijn beurt weten dat het met Familie vaak maatschappelijke en actuele thema’s op de agenda zet. “Daarbij worden soms samenwerkingen aangegaan, als dat binnen de verhaallijn past. Aangezien duurzaamheid en veganisme tegenwoordig vaak onder de aandacht komen, wil Familie ook die thema's belichten. Vandaar dat we hier gekozen hebben voor een samenwerking met GAIA”, aldus de zender.

 

Ambtshalve onderzoek van VRM

De Vlaamse mediaregulator oordeelt daar anders over. Na de hetze stelde die ambtshalve een onderzoek in en controleerde alle uitzendingen van Familie in de week van 14 tot 18 september. “We stelden vast dat één van de verhaallijnen verbonden is met de boodschappen rond dierenwelzijn en dierenrechten vanwege GAIA. Uit ons onderzoek en de beelden blijkt dat er sprake is van een tijdelijke maar structurele sponsorovereenkomst met GAIA voor Familie tijdens die desbetreffende week”, klinkt het.

“We hebben geconstateerd dat de verhaallijn onmiskenbaar het gevolg was van een bewust redactionele keuze die gemaakt werd in het licht van het sluiten van een belangrijke sponsorovereenkomst”  aldus Vlaamse Regulator voor de Media


Volgens VRM wordt het bestaan van die sponsorovereenkomst ook niet betwist door DPG Media. “We hebben vastgesteld dat de verhaallijn wel degelijk op vraag van de sponsor werd uitgewerkt en dat die nog niet bestond alvorens GAIA besloot op te treden als sponsor. Op die manier kunnen we constateren dat deze verhaallijn niet het gevolg is van een samenloop van omstandigheden, maar onmiskenbaar het gevolg was van een bewust redactionele keuze die gemaakt werd in het licht van het sluiten van een belangrijke sponsorovereenkomst”, aldus VRM.

De regulator stelt daarop dat er sprake is van “duidelijke en verregaande beïnvloeding door de programmasponsor van de inhoud van het gesponsorde programma waardoor de verantwoordelijkheid en de redactionele onafhankelijkheid van DPG Media wezenlijk werden aangetast”. Daarom besloot de VRM een geldboete op te leggen van 25.000 euro. Het hield daarbij rekening met tal van factoren: de ernst van de inbreuk, het feit dat de verhaallijn een week lang aanwezig was en dat ze in meerdere fragmenten per aflevering aan bod kwam, de uitzending in primetime met hoge kijkcijfers tot gevolg en het bedrag van de sponsorovereenkomst.


Bron: Vilt / De Morgen / Food & Meat

maandag 1 februari 2021

Soirée D'information Virtuelle - AFSCA & Fédération Nationale des Bouchers, Charcutiers et Traiteurs de Belgique

NEDERLANDS

SOIRÉE D'INFORMATION VIRTUELLE 

Agence fédérale pour la sécurité de la chaîne alimentaire (AFSCA)

°°°°°°°°
Fédération Nationale des Bouchers, Charcutiers et Traiteurs de Belgique

 

AFSCA - Intro - soirée d'information virtuelle

1.Responsabilités concernant l’ information des consommateurs

2.Rapport d’activités: TOP 3 NC

2.1. La Communication orale ou écrite des allergènes pour les clients

2.2. La bonne hygiène…

2.3. L’analyse de la viande hachée

3.Stratégie de formation – new

4.Différence autorisation (DIS) vs agrément (TRA)

VIDEO’S









Virtuele Informatieavond met FAVV & Belgische Beenhouwersbond


VIRTUELE INFORMATIEAVOND 
Federaal Agentschap voor de veiligheid van de voedselketen (FAVV)
&
De Landsbond der Beenhouwers, Spekslagers en Traiteurs van België
 

VOLLEDIGE FILM

FAVV - Belgische Beenhouwersbond - Infoavond  (deel: 1, 2, 3, 4)
  • FAVV - Inleiding Infoavond – najaar 2020
  • FAVV - Deel 1 - Verantwoordelijkheden FIC
  • FAVV - Deel 2 - Top 3 non-conformiteiten
  • FAVV - Deel 3 - Nieuwe strategie opleidingsteam
  • FAVV - Deel 4 - Verschil toelating (DIS) vs erkenning (TRA)

 

DEELFIMS 






zondag 27 december 2020

Doe mee aan de...Eindejaarsenquête?

Doe mee aan de...
Eindejaarsenquête? (klik hier)

Het jaar loopt alweer ten einde.

2020 was alweer een jaar vol verrassende wendingen en ingrijpende gebeurtenissen. We kijken even beschouwend achterom en blikken vooruit op wat komen zal komen. Graag uw antwoorden op de vragen

Alvast bedankt voor de moeite. 

Namens VZW Oud-leerlingen Slagers-traiteursschool Diksmuide 

Bertrand Vande Ginste

>>> Start de enquête